Liebster Award

vrijdag, mei 02, 2014

Afgelopen week werd ik door Sandra van Bijsterveld van Stralend Schrijven genomineerd voor een Liebster Award. Zo’n Liebster Award is een manier om (beginnende) bloggers door middel van vragen beter te leren kennen. Ben je door een andere blogger genomineerd, dan mag je 11 vragen beantwoorden en vervolgens zelf 11 vragen stellen aan bloggers die je zelf nomineert.

1. Waar ging ja als kind naartoe op vakantie?

Texel. Zeg ik met een glimlach op m'n gezicht. Met mijn ouders en zusje logeerde we in het vakantiehuis 'Sproetje' van mijn tante. Net achter de duinen op loopafstand van de zee. Genoten hebben we daar. Toen mijn ouders rond m'n 8ste 12,5 jaar getrouwd waren kochten ze een stacaravan op Harderwijk. Vanaf dat moment waren we iedere zomer daar. Hutten bouwen, buitenspelen of zwemmen in het IJsselmeer. In mijn ogen is een vakantie met kinderen nog steeds geslaagd als ze heerlijk buiten spelen en hutten bouwen. 


2. Wat is je favoriete bestemming? 

Daar vraag je me wat. Ik heb veel gereisd met m#n rugzak. Soms was ik maanden weg. Maar sinds we hier een eigen vakantieplek op ons kasteel hebben is m'n behoeft om op vakantie te gaan helemaal weg. Het liefst ben ik gewoon hier. Maar als ik zou moeten kiezen dan een korte steden trips. Ons kasteel ligt centraal in Europa en Praag, Salzburg, Heidelberg, Bamberg, Regensburg liggen op 2 tot 4 uur afstand. We hebben ze samen of met de kinderen bezocht. En stad met cultuur en lekker koffie en ik geniet. Pas ben ik (ietsjes verder dan 300 km) met onze oudste twee meisjes naar Parijs geweest. Ook dat was een super ervaring. 


3. Van welk gerecht raak in een vakantiestemming? 

Paella. Één omdat ik nooit echt op vakantie ben geweest in Spanje en twee omdat ik me niet verdiept heb ik hoe het gerecht te maken. Daarom heeft Paella voor mij iets van een nog te ontdekken gebied. het onbekende lonkt. Daar wil ik heen en de echte Spaanse Paella proeven.

4. Waar wil je per se een keer naartoe?

Istanboel staat hoog op m'n verlanglijstje. De stad waar Europa en Azie elkaar treffen en waar zo enorm veel cultuur van uitstraalt. De Bosporus in het echt zien en Turkse thee drinken en over de markt slenteren. Ik zie het mezelf doen. Het lijkt me er heerlijk. 

5. Hoe ziet voor jou de ideale accommodatie eruit?

Aiiii dat is een stikvraag. Onze accomodaties natuurlijk :-) Wij vinden het heerlijk als we een bad hebben, aparte slaapplek voor de kinderen en leuke dingen om te ontdekken in de omgeving. Ook word ik gelukkig als ik een kopje koffie in de ochtend kan maken. Dan is het helemaal goed. 

6. Hoe maak je je vakantie leuk als het slecht weer is?

Dan spelen we spelletjes, zoeken een binnenzwembad of museum op, lezen of kijken films op de iPad. Maar goed aangekleed een rondje op ontdekkingstocht buiten en daarna in een warm bad. Wij vermaken ons wel. 

7. Hoe veel laat je online van jezelf zien? 

Hier raak je een puntje. Ik ben veel online en laat ook veel van mezelf en onze kinderen zien. Ruud is niet van de social media en die laat ik er ook op zijn verzoek buiten. Onze oudste meiden zijn op een leeftijd dat ze om toestemming vraag om het op facebook te zetten. De meiden noem ik online bewust #zijvan2, #zijvan7 en #zijvan8. 

Sinds het laatste half jaar merk ik dat ik een haat/liefde verhouding met social media (vooral Facebook) heb ontwikkeld. Ik word een beetje flauw van alle likes en mooie stralende foto's. Sterker nog. Ik merk dat ik er onzeker van word. Zo van, het gras is wel heeeeeel erg groen aan de andere kant. En ik ga dan weer meer m'n best doen het ook mooier en zonniger te maken. Die dan op hun beurt weer geliked worden. En zo weer verder. Ik mis een kritische noot. Ik bedoel niet dat ik graag online kapot gemaakt wil worden zoals sommige op twitter gebeurd. Maar meer iets er tussenin. Iets met een 'vind ik niet leuk' knop bijvoorbeeld. 

8. Hoe zou je het vinden om een week zonder internet te zitten?

Eerlijk is eerlijk. Niet fijn. Ik heb geleerd mijn iPhone meer met rust te laten en op gezette tijden te kijken. Van het continu checken van mijn smartphone word ik heel onrustig. Maar één keer per dag kijken vind ik wel fijn. Ik woon 700km van Nederland. Mijn social media is mijn lijntje met wat er in Nederland speelt. 

9. Vind je het spannend om iets online te zetten?

Nee, totaal niet. Ik ben eerder te snel en zet nog te vaak iets online met NUL waarde. En ik moet leren mijn artikelen en vooral nieuwsbrieven taalkundig na te laten kijken. Daar gaat het vaak mis. 

Pas heb ik het Boek 'the Circle' van Dave Eggers gelezen. Hier wordt een fictief social netwerk (een combinatie van Apple, twitter en facebook) enorm uitvergroot met alle gevolgen van dien. Leuk om te lezen en het houd je scherp. 

10. Hoe ziet een (fijne) alledaagse dag er voor jou uit?
Dan hebben we gasten in onze vakantiehuizen, breng ik broodjes rond, loop ik m'n hardloop rondje en wandel met onze hond door het mooie Naturpark Altmühltal. Dan zijn de kinderen vroeg uit school en genieten we buiten. 

11. Door wat voor een mensen denk je dat je vooral wordt gevolgd/gelezen?
Wat een leuke vraag. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Een combinatie van travelers, familie en vrienden maar ook volslagen vreemde die ik via twitter beter leer kennen. Wat ik trouwens heel erg leuk vind aan twitter. 

De vragen zijn al weer voorbij. Met veel plezier heb ik de vragen van Sandra van Stralend Schrijven beantwoord. Dank je wel, voor het met zorg uitzoeken van je vragen. 

En nu is het mijn beurt om bloggers te nomineren voor de Liebster Award. En ik hoop dat jullie het leuk vinden (zeg ik heeeeel voorzichtig .-) Ik nomineer:

Lynda van http://unpetitmorceaudemoi.blogspot.de/ (en veel meer). Ik ken haar alleen online. Zij is lief, geestig en initiatiefneemster achter www.instaswap.nl @LyndaH9 

Bohémienne Laura Coolen www.whatabouther.nl Ik volg haar nog maar kort maar de ideeënmachine in haar hoofd en de leuke reisfilmpjes doen me glimlachen. @Whatabouther 

Bonus nominatie:
Linda Korsten. Schrijft voor bladen over reizen, opvoeden en gastronomie. Vooral die combinatie vind ik interessant. Linda mocht je het leuk vinden en een blog hebben waar je deze vragen te beantwoorden, LEUK!

Mijn vragen aan Lynda, Laura en Linda

1. Wat is jou guilty pleasure?

2. Welke app's check je iedere dag?

3. Hoe onderscheid jij je in de bloggers wereld?

4. Hoe grote rol speelt social media / je blog in je dagelijks leven?

5. Kan je al je ideeën online kwijt of is daar het world wide web te klein voor?

6. Waar denk je aan bij Duitsland? 

7. Wat verhoogt jou vakantiegevoel

8. Foto of video?


9. Wat is jou favoriete 'reis' quote? 

10. Als tijdreizen bestond zou ik een kijkje nemen bij...... 

11. Hoe zie jij de toekomst voor de blogger 




Ik kijk uit naar jullie invulling. 




You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images