Onze vakantiehuizen hebben een eigen karakter

zondag, mei 04, 2014

Eigenlijk wist ik het wel. Maar vorige week dacht ik. Nu ga ik het opschrijven. Onze vakantiehuizen hebben ieder een eigen karakter. En hoe langer ik er over nadenk. Hoe meer het klopt.

Gutshof
Ons Schlossterrein is groot en vooral heel oud. Vroeger had ieder gebouw zijn eigen functie. Zo wonen wij in het voormalige Gutshof (Landhuis). Dit is het huis waar vroeger de landheer en dame woonde. Zij zorgde ervoor dat alles op en rond het Schloss goed verliep. En zo is het nog steeds.


Schloss
Hier hebben jaren lang graven en gravinnen met hun ridders en prinsessen gewoond. Nu wordt het Schloss bewoont door Ruud z'n ouders. En omdat de vader van Ruud een unieke verzameling in z'n kasteel bewaard kom je hier ook nog ECHTE ridders tegen.

De Poorttoren:
Ik vind de Poorttoren van alle gebouwen op ons Schloss het meest stoer. Vanuit deze entree naar het kasteel werd het Schlossterrein bewaakt. Daarom past dit vakantiehuis het best bij avonturiers. Maar ik noem het ook het huis voor de 'Think different people'. Het huisje is klein en heeft een hele gekke indeling (zo kom je bv de woning bij de badkamer binnen). Dat moet je weten te waarderen. Daarom vind ik het voor de mensen die anders denken, de 'Think different people' dus.

Schweizerhaus:
Het Schweizerhaus ligt helemaal vrijstaand en een beetje verstopt aan de achterkant van het Schloss terrein. Omringt door weides waar 's nachts de reeën slapen en je zo het bos in kan. Daarom past dit huis ook heb best bij de vrijheid- en natuurliefhebbers.

De torenwoning:
Deze toren ligt in het midden van het Schlossterrein en heeft niet de verdedigingsfunctie die de Poortoren wel had. Dit vakantiehuis heeft het mooiste uitzicht en is daarom een super plek voor kunstenaars en de romantici.

Portierswoning:
Het vakantiehuis in de voormalige portierswoning ligt op de begane grond van het kasteel zelf. En zoals het woord het al zegt. Hier woonde vroeger de portiers. Hij die alle sleutels van alle deuren had en alle geheimen van het kasteel kende. In dit huis zit zelfs een geheime gang verstopt. Daarom vind ik dat dit huis het beste past bij schatzoeker en fossielenjagers.

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images