Mijn stijl

zondag, juni 01, 2014

Ik lees veel woonbladen, pin een rsi arm aan droominterieurs en volg vele stylistes via instagram. Heerlijk is dat. Ik kijk graag af en maak dat op z'n Sandra's na. Wat neerkomt op een slap aftreksel van wat er heel in de verte een klein beetje op lijkt. Soms best aardig. Maar vaak gaat het nergens over. Heb de letters HOME en een houten DREAM BIG bord in mijn lagerruim onder het stof staan. Gekocht uit pure hebzucht, maar heb geen idee heb waar ik ze kwijt kan. Eigenlijk moet ik dit soort dingen niet doen. Eén omdat het veel tijd kost, en die heb ik niet. En twee, niet geheel onbelangrijk, ik heb gewoon geen talent voor interieur styling ik mis echt een gen daarvoor.

Toch weet ik heel goed wat ik leuk vind. Ik hou van authentiek, origineel met een mix van nieuw. Extra is, dat ons kasteel zijn oorsprong heeft in 1200, in 1800 geheel is gerenoveerd in de jaren 70 door Duitse nonnen (Duits degelijk) is opgeknapt. Deze gekke mix vind je in onze huizen terug.

Vorige jaar kreeg ik hulp van styliste Marie Jose van Mooi van Binnen. Wat een ervaring en wat heeft ze mij gelopen. Maaaaarrrr, eigenwijs als ik ben, heb ik ook niet altijd geluisterd, de helft niet uitgevoerd of het soms anders gedaan.

En nu loop ik in mijn aanloop naar een goede fotoshoot van onze vakantiehuizen weer tegen het styling verhaal aan. Ik zou zo graag goeie foto's van onze vakantiewoningen willen die zo in de bladen zouden moeten kunnen. Dat je het idee krijgt daar wil ik heen. Wij zien er gewoon niet leuk genoeg uit (dat terwijl ik vind, dat we best leuk zijn :-).

Zo kom je dan weer in gesprekken met fotostylistes (dat is wat anders dan een interieur stylisten maar ook hetzelfde :-) die je vragen wat voor een stijl onze woningen hebben of welke ik graag zou willen? Want dat ik er met mijn huidige styling een potje van maak (sjiek heet dat stijlbreuken) is duidelijk.

Landelijk, rustiek, urban stoer, klassiek, kitsch, wit of winters warm Ik mag kiezen. Dus ik op m'n buurt. NOU eigenlijk vind ik alles mooi. Dus het liefst een mix. Kan dat? Je snapt. Dat wordt niets.

Daarom ..... een lang verhaal kort. Ik ben stijltechnisch hopeloos. En het zal door tijd-, gen- en talentgebrek nooit wat worden met mij. Dus ik heb me bedacht, ik ga niet voor de standaard stijlen en ook niet voor een woonblad foto zoals het hoort. Ik blijf eigenwijs woonstijlen mixen. Authentiek en origineel met onze gekke Duits-degelijk jaren 70 stijl en met een mix van wit, klassiek, landelijk, rustiek, kitsch en vintage. Kortom #mijnstijl






You Might Also Like

4 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images