Rondleiding door Schloss Möhren

woensdag, juli 09, 2014

De Witte Jonkvrouw laat een oud boek zien.
De 'code Napoleon' Een boek uit 1803
in twee talen geschreven
 (Nederlands en Frans).
#wistjedat dit boek de basis is
van ons huidige Wetboek?
 
Al onze gasten krijgen de mogelijkheid om ons Schloss van binnen te bekijken. Sinds dit jaar doe ik de rondleiding in een witte jurk. De jurk van de 'Witte Jonkvrouw van de Legende van Schloss Möhren'.

De Witte Jonkvrouw laat ridders, ridderrettes en prinsesjes de geheimen van het kasteel zien. Om ze daarna tot ridder te slaan of tot prinses te kronen. 

Maar ook voor geïnteresseerde in geschiedenis, verzamelaars, WOII en kasteelliefhebbers is ons kasteel interessant. Mijn schoonvader heeft een bijzondere verzameling op de begane grond van het kasteel en we lopen door privé gedeelte mijn schoonouders. Ook bekijken we de Dirk de Herder foto collectie van de film Myrte en de demonen

Als er genoeg tijd is komen we ook op de zolder naar het hoogste puntje van ons kasteel, waar ook mijn lievelingskamer is. En soms laat ik de geheime vluchtgang zien.


De rondleiding op Schloss Möhren begint. 
Prinses




Voor groot en klein altijd wat te ontdekken!
 
Bluthner piano








tijdens de rondleiding op Schloss Möhren.

  

Frans prinsessenkroontje 
Ridderrettes 
 



You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images