Palletstoel zelf maken!

donderdag, juli 03, 2014

In het tijdschrift 'Landlust' kwam ik het boek 'Möbel Bauen aus Paletten' tegen. Echt iets voor mij. Ruud heeft pallets zat en ik heeeeel veel tijd (hum hum). Vandaag spelen onze dochters buiten, ik hou een oogje in het zeil en bouw tussendoor een Palletstoel. Uiteraard onder toeziend oog van #zijvan2. Zo doen de meisjes op Schloss Möhren dat :-)

Pallet stoel zelf maken:

Voor het zitgedeelte neem je een pallet. Deze zaag je doormidden. Eén plank haal je weg om later het ruggedeelte in te schuiven. Het zagen viel mij nog wat tegen, trouwens. Het is stevig hout en soms wat onhandig om bij te komen.

Voor het ruggedeelte neem je weer een pallet. Deze zaag je ook doormidden om daarna twee latten van deze helft weer af te zagen.

Deze gaat in het zitgedeelte waar je de plank het weggehaald. Bij mij paste de rugleuning niet helemaal. Daar zeiden ze in het 'Möbel Bauen aus Palleten' boek niet over dus helemaal zeker weten of ik het goed het gedaan, weet ik niet. Ik heb 10 cm uit de zijlatten van het zitgedeelte gezaagd om de rugleuning in te laten vallen.

Daarna is het even flink schuren om splinters en hoekjes goed glad te krijgen. Klalala. Best leuk toch?





Sleept de pallets uit onze schuren.

Pallet in tweeën zagen

ff keuren #zijvan2

Genieten op de palletstoel
















Beschrijving uit Landlust


















You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images