DIY Reuze zeepbel - bellenblaas maken

zondag, juli 27, 2014


Reuze bellenblaas - zeepbel
Het ene kinderfeestje is nog (te) gekker dan het ander. Het wordt steeds meer, meer, meer. En omdat ik daar niet aan mee wil doen heb ik het kinderfeestje 'gewoon' bij ons thuis gegeven. Taartje eten, trampoline springen, schommelen en spelen. Meer niet...... Of toch wel. Via Moodkids kwam ik op een DIY van een reuze zeepbel, bellenlaas. Ik heb het sopje, volgens de beschrijving, een dag van te voren klaar gemaakt, voor als het kinderfeestje afleiding nodig had.

Het was even spannend of ik de zeep wel goed had gemaakt (Dreft hebben ze hier nl niet).... Maar met gewoon afwasmiddel ging het dus ook.

Hoe een reuze bellenblaas - zeepbel te maken:
1 kopje Dreft
8 kopjes warm water
3 flinke lepels glycerine (bij de apotheek te koop)
Goed roeren en een nachtje laten staan

Reuze bellenblaas - zeepbel
Maak een reep stof van katoen of een oud T-shirt. Knoop die aan twee stokken vast. De katoenen reep moet in driehoek aan de stokken worden gemaakt. Omdat je maar twee stokken hebt verzwaar je de 3e hoek van de katoenen reep met een ring van bv een sleutelhanger.


Laat het zeepsop goed in het katoen trekken en zwaai de stokken met het driehoekkatoen langzaam door de lucht. Succes verzekerd.

Originele DIY vind je hier

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images