Vernieuwd vakantiehuis 'de Portierswoning'.

maandag, april 07, 2014

Het lag al sinds mijn restyling twitteravontuur van vorig jaar in de planning. En dit jaar is het eindelijk zo ver. De portierswoning is opgefrist en vernieuwd. Het was al een heerlijk vakantiehuis maar nu wil je er helemaal niet meer weg.

Ik wilde graag een bank om in te verdwijnen. Beentjes omhoog en een lekker boek erbij. En volgens mij is het met deze bank helemaal gelukt. 


Een lekker stoel om in te lezen of een klein tukje te doen.

De salontafel is een oude Cutter Table uit 1947. Op deze filmtafel heeft de opa van Ruud (Paul Bruno Schreiber) de eerste zwart/wit film 'Myrte en de Demonen' na de 2e Wereldoorlog gemaakt. Later stond de Cutter Table in het Dirk de Herder en ons Schloss Museum. En nu.... nu dient deze oude Cutter Table als salontafel in ons vakantiehuis. Er zit zelfs nog een oude film in. En ter inspiratie liggen er twee prachtige fotoboeken met fotomateriaal van de film erbij. 

Dit bureaukastje komt van de vintage Schloss zolder van m'n schoonvader! Of tie helemaal past en blijft weet ik niet. Dat laat ik van de reacties van onze gasten afhangen. Voor nu..... staat hij er nog even. 

Een piep klein kamertje bij de entree van de portierswoning hebben we een vide met 1001nachtbed gemaakt. Hiermee creëren we twee extra slaapplaatsen. En het past helemaal in de sfeer van ons kasteel.

Prinsesjes moeten opletten voor erwtjes....

Sprookjes bestaan :-) 



Deze bank hoort in het kasteel en ik kon het niet over m'n hart verkrijgen deze weg te doen. De bank is naar een hoekje in de portierswoning verhuist. De slaapbank die daar stond staat nu in de gang. Door het verschuiven van de meubels hebben we nu 7 slaapplekken gecreëerd in de portierswoning. Slaapbank (twee personen), samen met het 1001nachtbed op de vide (twee personen) en de bedden in de slaapkamer (drie personen, alle met nieuwe matrassen) is zeven.

De keuken in het vakantiehuis is weer fris wit. De deuren zitten weer netjes in de lak en de TL-verlichting is vervangen door een 'oude' nieuwe lamp. 
En last but not least. Als het goed is wordt deze week de Maria Theresia Kroonluchter geleverd.

Een klein puntje nog..... Dat ding weegt 25 kilo. En dat heb ik mijn mannen nog niet gezegd.... Wish me luck :-) 

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images