Just an other day at the Schloss office!

donderdag, april 02, 2015

Schloss office
Schloss office
Ik zal maar met de deur in huisvallen. Er is geen opleiding tot kasteelvrouwe. En als die er was, dan had ik deze vast niet gedaan. Net als een opleiding voor toerisme, fotografie, marketing of bloggen. De vier dingen die ik op dit moment het allerleukst vind om te doen.

Waarom ik ze dan alsnog niet doe? Nou, ik zal je wat verklappen... zo zit ik niet in elkaar. Als ik iets leuk vind ga ik het gewoon doen. Om later pas te bedenken dat het beste moeilijk is en lastiger nog, om me te realiseren dat ik zoveel nog niet weet.

Voordeel
Het voordeel van m'n werkwijze is dat ik door het te proberen gelijk ervaar of ik het leuk vind. En al doende leert men, zegt een oud Nederlands spreekwoord, toch?

Werkwijze
Hoe ik dan te werk ga. Het is veel afkijken bij anderen. Ja, je leest het goed, ik kijk af. Lang leven het internet en alle creatievelingen online, dank jullie wel. Ik kijk en copy. En hoewel sommige beweren patent te hebben op originaliteit (wat ik een beetje flauw vind trouwens) vind ik juist dat afkijken mij relativeert. Een in mijn ogen BRIL-JANT idee is na wat googlen werk soms ronduit ouderwets en al jaren geleden online gezet. Maar goed, vaak gooi ik er een Schloss sausje overheen en ga ik er mee aan de slag. Waarvan je op social media, website en blog het resultaat kunt volgen.

Nadeel
M'n interesses vallen niet te vangen in één opleiding. En als die er wel is dan heb ik daarvoor helemaal geen tijd. Ik ploeter (en ik verbeeld me meerdere ondernemers met mij) door het online nieuwe media aanbod heen. Met als nadeel dat het aanbod zo groot is dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Flarden van links en rechts opvang en uitprobeer. Waardoor ik weer bij mijn eerst puntje uitkom.

Ik neem nog maar een kopje koffie. Bereid m'n volgende ideeën voor een videoblog voor. Ik heb een biertour inclusief brouwerij, biergarten en bierbad en een treinreisje in de videoblogplanning. Het zal allemaal wel eerder uitgevonden en gepubliceerd zijn. En weet je wat. Dat kan me niets schelen.
Zo gaat het nou eenmaal op het kantoor Schloss Möhren.

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images