Stroomlocomotief reis door Beieren

woensdag, april 08, 2015


stoomlocomotief treinreis Beieren
In Nördlingen (achter de bahnhof) ligt het Bayerisches Eisenbahnmuseum. Een museum met een lange rij prachtige oude stoomlocomotieven en oude elektrische treinen. Een lijst met bouwjaren en modellen tussen 1889 tot 1960 zal ik jullie besparen. Maar geloof me er staan er veel.

Ik vind dat ons kasteel in ene Märklin landschap staat en als ik de treinen voorbij zie glijden, dwalen vaak ook m'n gedachten mee. Daar komt ook de wens vandaan eens een echte treinreis met een stoomlocomotief door het Beierse landschap te maken. En omdat mijn ouders op bezoek zijn, was gisteren het moment het om deze treinreis samen te maken.

Een paar keer per jaar tuft er een heuse stoomlocomotief tussen Nördlingen naar Gunzenhausen (Seenland Express) en Nördlingen en Feuchtwangen (Romantische Schiene). Wij stapte in stoomlocomotief 001 180-9 uit 1936 en reden een deel van de Ludwigs-Süd-Nord-Bahn uit 1849 (Seenland Express).

Ook als je niets met treinen hebt is het leuk. Je wordt vanzelf in de oude sfeer getrokken en voelt je een echte reiziger. De trein rijdt met 60 km per uur door het glooiende landschap van het Altmühltal. Hoofd uit het raam en haren in de wind, genieten. Voor de gelegenheid had ik m'n oude jas, bijpassende hoed en oude fotocamera meegenomen. Voelde me net een Schauspielerin uit 1936, passend in de decor.






Ook zin om een treinreis met stoomlocomotief door het Beierse land te maken? Dat kan. Kijk op de website van het Bayrisches Eisenbahnmuseum voor treintijden, prijzen en data.




stoomlocomotief 001 180-9 uit 1936
machinist en kolenschepper van de stoomlocomotief
traveling in style


stoomlocomotiefmachinist 

mijn moeder 
Stoomlocomotief 52 2195 Bayrisches eisenbahnmuseum




You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images