Meer dan goed!

vrijdag, augustus 22, 2014

In januari schreef ik het al. Mijn vriendin en ik gaan beide iets doen wat we niet durven. Wij gaan met ons gezin op vakantie en dragen de dagelijkse gang van zaken van ons Schloss (midden in het hoogseizoen) over aan onze lieve lieve vrienden Peter en Corine. En Peter en Corine gaan proeven aan het gevoel hoe het is om een landgoed te bezitten. Dat klinkt voor jullie misschien eenvoudig maar dat is voor beide een enorme stap.

Het Schloss en de verhuur van de vakantiewoningen, waar Ruud en ik negen jaar lang hard aan hebben gewerkt, midden in de drukste periode van het jaar, loslaten. Gelukkig had ik een jaar de tijd om er aan te wennen.


Schloss Moehren informatieboek
Zo begon ik in februari aan een Schloss boek. Veel informatie over wat er hier op ons kasteel en in de omgeving van Schloss Möhren te doen is staat online op www.vakantieineenkasteel.eu, dit blog of zit in m'n hoofd. Omdat ik er niet ben dacht ik dat het handig was deze informatie samen te brengen.
Een klusje waar ik me 123 een behoorlijk op heb verkeken. Hoewel veel informatie al online stond was het toch veel en veel meer werk dan ik had gedacht. Maar in juli was het Schloss Möhren informatie boek met uitstapjes en tips over ons kasteel en omgeving dan eindelijk klaar. En hoewel het een boek is wat nooit echt helemaal af is en wat moet groeien. Is dit een goed begin, al zeg ik het zelf. En ook onze gasten (niet geheel onbelangrijk natuurlijk) vinden het Schloss Möhren informatieboek een mooie aanvulling.

Ook kwam er een waskast. Mijn wassysteem was nog gebaseerd op twee vakantiewoningen en zeven jaar terug, met een sorteer methode dat alleen ik snapte. Tijd voor een wat aanpassingen dus.

Corine had ik in februari al overgehaald om de taak van Witte Jonkvrouw, de ridderslag en de kroning van prinsesjes op zich te nemen. Ook zou zij de rondleiding doen. Toen ze direct ja zei. Kon ik haar wel zoenen. Hoewel ik veel kon voorbereiden moest ze dat toch maar wel 'even' doen. De jurk van de Witte Jonkvrouw zat haar als gegoten. En de rondleiding ging geweldig. En toen ik deze foto op Facebook poste zag 'bijna' niemand het verschil. Ik ben rete-trots.

Ik wist dat Peter en Corine onze zaken waardig zouden overnemen. En zij hebben ons honneurs meer dan we durfde te hopen waargenomen. Wij zijn met een gerust hart op vakantie gegaan. We hebben genoten. En het was goed na 9 jaar even afstand te nemen van het harde werken op ons Schloss. Dat geeft nieuwe inzichten en energie. Ik heb durven loslaten en erop kunnen vertrouwen dat het meer dan goed was.


You Might Also Like

2 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images