Het land van mijn roots, gezien vanaf het water

donderdag, augustus 21, 2014

Nederland vanaf het water
Nederland vanaf het water
Zeilen had ik nog nooit echt gedaan. En nu.... nu gingen wij 12 dagen lang met de familie van Ruud zeilen in Nederland.

We waren te gast op de driemaster Tsjerk Hiddes van Peter Hassing. Een luxe zeilschip met alles erop en eraan. Het leven op een boot is anders. Alleen al omdat ik het land van mijn roots echt van een andere kant bekijkt. De havens zijn een soort mini camping (behalve Amsterdam waar we ongebruikelijke plek hadden). En met een driemaster via het mooie Alkmaar naar Amsterdam, over het IJ naar het Markenmeer, Hoorn, Franeker en daarna door naar de waddeneilanden... Heel bijzonder.







Majoor Bosshardtbrug Amsterdam
Majoor Bosshardtbrug Amsterdam





Zelfs als je al 100 keer in Amsterdam bent geweest. Dan nog blijft 020 een feestje. Mijn ogen werden getrakteerd op zoveel bonte, mooie, grappige en bijzondere mensen en gebouwen. Extra was dat we Amsterdam nu door de ogen van onze drie dochters zagen. Eentjes voeren voor de Casa Rosso en na 9 jaar eindelijk weer roti eten op de zeedijk. SMILE








Alkmaar, klein Amsterdam
Alkmaar, klein Amsterdam










Het is een schade maar ik moest 44 worden om voor het eerst in m'n leven het mooie Alkmaar te zien. Wat een leuke stad. Niet voor niets heet Alkmaar klein Amsterdam. Geen plakje kaas gegeten trouwens.






schommelen op de Tsjerk Hiddes
Schommelen op de Tsjerk Hiddes













Wist je dat je kan schommelen op een zeilboot. #zijvan3 kent geen angst en zwiept over het dek. Joehoeh.




Hoofdtoren Hoorn














Een bezoek aan de oude VOC stad Hoorn heeft met een schoonvader die geschiedenis heeft gestudeerd een extra tintje. Wist je dat het spreekwoord 'Vechten tegen de bierkaai' uit Hoorn stamt.



Planetarium Eise Eisinga Franeker
Planetarium Eise Eisinga Franeker












Must see! Het Planetarium van Eise Eisinga in Franeker. Eise Eisinga bouwde in 1700 het oudst (en wat mij betreft het mooiste) planetarium ter wereld. 




in de bakfiets
in de bakfiets















Een wens van m'n Bucket list kwam uit. Fietsen met m'n dochter in een echte Nederlandse bakfiets. We lagen een dag in de haven van Terschelling en laat dat nou het fietsparadijs van de Waddeneilanden zijn. #zijvan3 en Pip in de bakfiets en genieten maar. 


Tsjerk Hiddes droogvallen op het wad.
Tsjerk Hiddes droogvallen op het wad 
















Een bijzondere ervaring vond ik het droogvallen van onze driemaster 'de Tsjerk Hiddes' op het wad. Nog onder de indruk van de maankracht op eb en vloed ligt ons zeilschip midden in de Waddenzee droog. We zagen zeehondjes, zeesterren, krabben en kwallen. 

Een mooiere afsluiting van onze vakantie had ik me niet kunnen voorstellen. 

Meer foto's vind je in m'n instagram timeline. 










Zeesterren
Zeesterren




















Titanic

Visje eten in Volendam

Terschelling


You Might Also Like

2 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images