Emigreren naar een kasteel in Duitsland. Hoe het zo gekomen is.....

woensdag, november 13, 2013

Wij krijgen vaak de vraag. Hoe komen jullie in hemelsnaam hier terecht. NOU......

De broer van Ruud woont al vanaf 1988 in Duitsland in de buurt van Nürnberg. Zijn vrouw kreeg via haar paardenvriendinnen te horen dat er een kasteeltje in de 'buurt' te koop stond. Toen, op een zondag de ouders van Ruud in Duitsland op bezoek waren, zijn ze als soort uitstapje een kijkje gaan nemen. Zij waren gelijk verkocht.

In de foto hiernaast zie je Polly over het hek klimmen.


Iets later waren wij voor een paar dagen in Praag en besloten op de terugweg 'even' een kijkje nemen. Ik weet het nog precies. Maandag 18 oktober 2004 zagen wij het kasteel Schloss Möhren voor het eerste. Het was zo'n gouden herfstdag, 15 graden en een zonnetje. We stapte onder onze magische walnoten boom uit en waren op slag verliefd.

Ruud en ik zijn door twee makelaars in een uurtje door het kasteel gejaagd. Het tolde me, weer een deur met weer een gang met daarachter weer een deur enz enz. Bij het afscheid nemen hoorde ik Ruud zeggen. Binnen een week weten we meer. Slik..... Dat wordt dus snel besluiten, dacht ik nog. Maar als het goed voelt, voelt het goed. Met een grove scan de conditie van het kasteel, de mogelijkheden en een gezonde dosis avonturenbloed was de keus inderdaad binnen een week gemaakt.

Zo gebeurde het dat wij (met toen baby Roosje van 7 maanden in mijn buik) in april 2005 ons intrek namen in het Guthaus van Schloss Möhren.

Hier een paar foto's van Schloss Möhren 2004.












You Might Also Like

4 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images