De schoonheid van het gewei.

donderdag, mei 23, 2013

Eigenlijk had ik voor we hier ons kasteel gingen wonen niets met geweien. Gewoon omdat ik er de schoonheid niet van inzag. Toen we ons Duitse jachtslot in Beieren kochten kregen we de geweien erbij. Ze lagen opgeslagen op zolder. Omdat het nou eenmaal bij een jachtslot hoort hebben we ze weer opgehangen. 


En als je er vaker langs loopt. Hebben ze iets. Voor mij zit er een verhaal achter. Van bv een reebokje die door mensen is grootgebracht. Een stoer beest wat kou en gevechten heeft getrotseerd. Een gewei zo mooi door de natuur gemaakt. Om te koesteren en niet om zomaar  ergens te laten liggen.



Inmiddels pronkt er in ons huis (het voormalige Guthaus van Schloss Möhren) een schitterend gewei. En pin ik me suf op geweien op Pinterest. Verliefd ben ik op Antlers.


Nu was ik vorige week in mijn favorieten rommelschuur in Weißenburg en daar vond ik prachtige kleine reebok geweien. Ik heb ze gekocht. Puur voor de heb. Vind jij ze ook zo mooi? Geef me een seintje en voor 15 euro is zo'n prachtig gewei van jou.

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images