Een klein stukje van mij

zaterdag, oktober 04, 2014


In september heb ik de nieuwste iPhone 6Plus besteld. Ik weet het BE-LA-GE-LIJK. Te duur, te groot en ik zit weer twee jaar aan een contract vast. Maar hij (goud 64 GB) lijkt me geweldig.

En nu probeer ik dat goed te praten ;-) Ik heb het verdient (hum hum wie niet), ik word een dagje ouder en die gezondheidsapp en dat grotere scherm zouden nog wel eens goed van pas kunnen komen. Maar vooral kijk ik uit naar de nieuwe foto- en filmcamera. Want als videoblogger in spe en instagram verslaafde lijkt me dat wel wat.

Maar nu vond ik dat het maar eens afgelopen moest zijn met die kiekjes van mij. Dat mag wel beter. Als ik dan toch een peperdure iphone met 1920 x 1080 resolutie, 401 ppi, 500 cd/m2 helderheid en Dual-domein pixels heb (echt, ik weet van de helft niet wat het betekent :-) moet ik er ook wat van bakken, toch? Mede door m'n zoektocht naar de juiste combinatie van fotograaf EN fotostyliste (die nul opschiet, trouwens) ben ik anders naar foto's gaan kijken. Ik weet veel meer hoe en wat ik wel en niet mooi vind. Ik ben me gaan verdiepen in de fotografie dmv foto en film tijdschriften en volg fotografen om inspiratie op te doen. Ik kan je zeggen NIET DOEN! Wat het is net als met m'n Duits. Net als je denkt (let vooral op het woordje denkt) dat je het een beetje kan, kom je er achter hoeveel je nog niet weet.

Gloeiende gloeiende wat is het moeilijk. Sterker nog ik heb een soort fotoblock (writersblock maar dan voor foto's :-). Ik durf geen foto meer te maken. Het licht, de kleuren, de belijning, de diepte, bij mij klopt het nooit. Om maar niet spreken over onze echt nooit stilzittende kinderen. Zucht.





  


Dus, lang verhaal kort. Heb geduld met mij. Ben altijd een slow starter geweest. Een soort diesel die eerst heeeeeuuuul erg lang op gang moet komen. Zo moet je het ook zien met m'n foto's.

Oja... En die iPhone 6Plus heb ik dus nog niet (zegt ze een tikkie gefrustreerd). Hoewel de telecom mij een levertijd van 1 a 2 weken heeft beloofd zegt de lieverstatus nu eind oktober grrrrr....

Goed een paar foto's waarvan ik vind dat ik de klok heb horen luiden..... wil ik wel met jullie delen. Ben benieuwd wat je er van vindt. Genomen met iPhone 4s, bewerkt met Snapseed. Shoot!

Ook zou ik het leuk vinden als jullie mij tips geven van bv tijdschriften of fotografen die ik niet mag missen cq volgen.



  










You Might Also Like

1 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images